RSS
Post Icon

JANJI TINGGAL JANJI.. SEJAUH MANAKAH JANJI ANDA..?????!!

                        JANJI TINGGAL JANJI
                                                         BY putra




bila kita sebut jer janji tentu kita teringat waktu kita berjanji pada si kekasih yg kita akan tetap setia walaupun apa yang berlaku.. hari ni aku nak kongsi cerita tentang JANJI TINGGAL JANJI. korang pun pernah berjanjikan pada awek2 atau pakwe2 korangkan.?? adakah korang setia dan ikhlas tak pada janji korang tuh..??? kalau ikhlas Alhamdulilah beruntunglah awekz2 dan pakwe2 korang..hehehehehe


baiklah maksud janji ni ialah mengotakan apa yang korang janjikan pada si dia dulu dan harus ditunaikan. jika korang tak tunaikan korang telah  memungkiri janji yang korang buat dan apa yang lebih terseksa lagi pakwe2/awekz2 korang pasti terluka apabila kekasihnya hanya berjanji kosong tak ubah seperti tin kosong bunyi jer kuat tapi di dalamnya kosong..


mengikut pengalaman aku bercintalah pernah juga aku di tipu oleh awekz aku.hehehe
tapi tak apalah aku pun bukan manusia yang sempurna segala-galanya. tetapi ada hadnya jika ingin berjanji ni bukan tak boleh. kadang-kadang bila kita berjanji misalnya kita buat temujanji dengan awekz/pakwe ada sahaja halangannya,boleh kita batalkan asalkan kita jujur berterus terang dan sidia pun akan faham akan keadaan kita..


ok itu tadi bab kalau ada temujanji..bab yg kedua pula jika kita berjanji dengan pasangan kita tapi kita mungkiri janji sebagai contoh: " i tak tahu macam mana nak cakap u hadir tepat pada masanya bila i memerlukan seseorang bila i dalam kesedihan dan i berjanji i akan setia pada u dan i terima diri u seadanya.........." tahu tak korang tindakan korang tu akan melukakan hati dan perasaan sidia apabila u tidak mengotakan janji yang telah u buat..???  kita akan beri alasan mudah jer nak tinggalkan sidia sebagai contoh: u, i nak bincang cikit nih dengan u boleh tak..?? boleh, apa dia tu..?? boleh tak hubungan kita anggap sebagai kawan dulu..?? sebab i tak pasti tindakan i nih betul atau tak... kenapa u cakap macam tu..?? sedangkan dulu u dah berJANJI akan SETIA dan akan MENERIMA diri I SEADANYA...??? maafkan i TAK BERMAKSUD NAK LUKAKAN HATI U. tapi hati i pada orang lain. macam i nak terima u kalau hati i pada orang lain..??? kenapa baru sekarang u cakap macam nih??? u ingat i nih apa?? nak ambil tak nak buang macam tu ajer??? sampainya hati u buat i macam nih yg sayangkan u dengan sepenuh hati i... tergamak u buat i macam nih.. jika u tak bermaksud nak lukakan hati i kenapa u sanggup berjanji dulu..?????! i minta maaf sangat-sangat...:-)


korang tengoklah kenapa teganya pena merah tu buat kat pena biru hanya kerana cinta yang baru berputik tuh... tidak mustahil akhirnya nanti orang yang dia cinta tuh akan buat balik pada dia setelah apa yang dia buat pada pena biru tuh.. Allah tuh maha adil yang Maha melihat segala gerak-geri kita semua..
bila kita perhatikan dari dialog tadi nyatalah pena biru benar-benar jujur,ikhlas dan setia menerima diri pena merah seadanya tetapi pena merah buta hatinya..!! tak apalah pena biru mungkin belum bertemu jodoh yang sesuai tuh...
korang rasa2 mungkinkah akan bertaut kembali cinta mereka...???? hehehehehe..
ha,jawab...jawab..jawab..???? hehehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 ulasan:

putra berkata...

kalau manis hanya dibibir xpyhla ucapkan lg.. sia2 jer buat dosa... pahala xbuat dosa yg dapat...

chekgu azam aziz berkata...

laksana menanam tebu ditepian bibir...
cewahhhhh!!!haha

putra berkata...

yup betul tu... macam takde kesudahan je.. lebih baik cari lain jer..hahahaha

Catat Ulasan