RSS
Post Icon

inilah luahan hatiku- putra

luahan hati ini telah lama kusimpan didalam diariku
by putra 




kasih...cinta kita bagaikan sang suria yang selalu memberikan cahaya di hari-hari yang kita jalani bersama.. begitu banyak yang membuat aku senang hari ini. apa ertinya hidup ?? hidup adalah cinta. apa ertinya cinta ?? cinta adalah kasih sayang. apa ertinya kasih sayang ?? datanglah kemari biar aku tunjukkan kepadamu betapa hangatnya cintaku....!!


apabila datangnya hujan ia selalu mengingatkan aku akan hal itu,tapi di saat ku genggam butiran hujan di tanganku, ku sedar dia telah pergi jauh...
ku kan hapuskan dirimu dari buku memori cinta. tidak usah kau menyesal, ku hanya dapat katakan SELAMAT TINGGAL !


luka batinku tak terasa lagi. ku terdiam dalam balutan sepi. ku cuba lupakan semua kata indahmu. biarlah kita tetap sedari adanya perbezaan ini. bingkai retak takkan pulih,tanpa cinta dan jati diri. biarlah kita berpisah. biarkan waktu yang menyembuhkan semua luka.


hempaskan sayapku, ku cuba menggapai. tapi cerita kita rasanya tetap tak mungkin dapat bertahan. siapa yang tertawa ?? siapa yang menangis ?? siapa yang peduli ?? siapa yang memalingkan muka ?? siapa yang mengkhianati cinta ?? mengapa harus dirimu ??


belajarlah dari masa lalu. hiduplah untuk hari ini dan berharaplah untuk  esok hari. itulah jati diri dan kehidupan. selalu kusedari tak kembali. namun erti cinta ini menetap didalam hati. bila ku datang dan tak lagi seorang diri, janganlah kau mencari cinta yang telah lama pergi.....


diriku... dirimu... hatiku... hatimu...
nafasku...nafasmu... pikiranku...pikiranmu....
semuanya tetap ada,tapi telah terpisah jauh......


ku yang menanti tanpa dia peduli. ku yang mengharap tanpa dia mengerti. ku mencintai tanpa dia sedari. aku ini kekasih yang tertusuk panah luka.... aku tahu kerana pikirkan kamu telah membuat aku patah hati. tapi aku sudah tahu permainanmu dari awal lagi. aku juga membuatkanmu rasa sakit hati dengan segala pekataanku agar kau pergi meninggalkanku...


mungkin bagimu aku hanyalah tinggal kenangan. tapi bagiku rasa cintaku padamu tak pernah padam. selalu kunyalakan untukmu di setiap malam. entah sampai bila aku kuat menahan luka hati ini ?? kesepian terendam dalam hatiku.masa lalu mengoyakkan raga dan hembusan nafas. ingkari semua rasa sedih ini, MAHUKAH KAU KEMBALI ??



sepi yang ku rasakan menemani resahnya hatiku, kisah yang telah hilang entah kenapa baru kau sedari !
sesak lagi hati ini, ingatkan banyak hal yang terjadi dalam hidupku, musnahkan penat diri, ku mohon lupakan aku !


kenapa hati selalu menyayat pedih dalam jiwa ?? ku cuba tersenyum dalam setiap penderitaan jiwa.. cinta,sayang,rasa peduli,aku merindui semua itu ! cinta yang tak kesampaian adalah cinta yang MULIA. perasaan itu tak akan hilang kerana ITU ADALAH AWAL DARI CINTA SEJATI..!!!


kenapa aku selalu menoleh ke pintu itu ?? sedangkan banyak lagi pintu lain menunggu untuk dibuka. aku tak mahu menambah panjang rasa sakit hatiku, apalagi orang yang ku sakiti. 
langkahku yang telah terhenti dibisunya oleh cintamu, pilihlah yang terbaik atau kita sudahi saja semua ini.ku berhenti mencari semua erti hati, ku akan pergi jauh menetapkan mimpi. bila esok tiba ,mungkin ku tak disini lagi... walau hati ini menjerit pedih kerana cinta, hidup ini masih perlu di teruskan.....


cinta tak harus memiliki tidak juga dimiliki. meski pun aku tidak memiliki dirimu tapi setidaknya engkau pernah membahagiakan diriku. TERIMA KASIH.!
aku ingin dia malam ini,lenyap tak berbekas,lelah diriku untuk mencari sebuah bimbang yang berbias,aku masih saja sendiri..


sampai detik ini kutahu dirimu masih menyimpan rasa . aku telah sakiti hatimu, kau pun telah kecewakanku, ku rasa sama saja...
meski pun cinta kita tak dapat bersatu. yakinlah suatu saat nanti kita akan dapat bersatu kembali dan cinta kita akan tetap abadi untuk selamanya.....


masihkah ada jalan tanpa diri yang menangis ?? masihkah datang bulan tanpa bintang yang berbaris ?? AKU TAK BOLEH MELUPAKANMU !!
TIDAK ! tapi aku masih teringat lagi.. 
JANGAN ! tapi aku masih mencintai lagi..
PERGI ! tapi ku harap kau datang lagi... betapa kuat diriku terluka ?? sedarkah hatimu ??


indahnya dunia ini  tak terasa lagi.dalam derita aku cuba terdiam. aku lelah dalam cinta ini..!! gurisan luka di hati ini seperti belum sembuh benar. akankah keputusan ini dimaafkan ?? aku cuba untuk tegar !! ini datang dari hatiku.. 
kau telah memilih dia, diriku hampa. apakah selamanya cinta harus memberi ?? bukankah kita dilahirkan untuk berbahagia ?? benarkah diriku yang tak mampu ataukah engkau yang tak pernah menginginkan aku ??


mungkin kau tak lupa bahawa aku pernah jatuh cinta.. 
mungkin kau tak lupa bahawa aku pernah patah hati..
mungkin kau tak lupa bahawa kau tak pernah tahu kepada siapa aku jatuh cinta dan patah hati.
mungkin kau perlu tahu bahawa aku jatuh cinta dan patah hati padamu.....


ku katakan apa yang ku rasa, ternyata aku masih sayangkan dia !!
tak ada gunanya mengulangi semua kata andainya ternyata kau tak pernah berubah. meski pun berat lebih baik kita berpisah...
jika suatu hari nanti, setelah lelah kau mencari banyak hati tapi masih belum menemukan orang yang tepat... MASIH BELUM TERLAMBAT... AKU TETAP MENUNGGUMU !!


jarang sekali kupinta perkataan ini padamu, cuma hari ini ku ucapkan MAAFKAN AKU SAYANG..!! 
AKU MENCINTAIMU SELALU...!! 






ikhlas luahan hati dariku untukmu~


                     ~putra~
11hb okt 2010/ 10:22:42 pm


ps: maafkan aku jika sesiapa membacanya terasa hati, inilah luahan hati kecilku..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan